Registrace
Licenční podmínky k aplikaci QR Víno
společnosti Adbros s.r.o.
se sídlem: Srbská 2741/53, Královo Pole, 612 00 Brno
zapsaná u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 51283
IČO: 27677338
DIČ: CZ27677338
(dále jen „poskytovatel“).
I.
Úvodní ustanovení
Předmětem těchto podmínek je poskytnutí licence poskytovatelem osobě, která se registruje do aplikace QR víno (dále jen „nabyvatel“) k předmětu licence za sjednaný licenční poplatek. Tyto licenční podmínky upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a nabyvatele vzniklé v souvislosti nebo na základě licenční smlouvy k předmětu licence dle čl. 1.3. těchto podmínek (dále jen „smlouva“), uzavírané mezi poskytovatelem a nabyvatelem v rámci užívání aplikace QR víno. Smluvní vztah (licenční smlouva) mezi poskytovatelem a nabyvatelem vzniká doručením akceptace poskytovatele s návrhem na uzavření licenční smlouvy nabyvateli.
Poskytovatel je autorem a distributorem předmětu licence a je k němu oprávněn vykonávat majetková i osobnostní autorská práva.
Předmětem licence je webová aplikace (SaaS) s názvem QR Víno, její uživatelské rozhraní, počítačové databáze a další součásti aplikace QR Víno (dále jako „předmět licence“). Předmět licence je autorským dílem ve smyslu § 2 odst. 2 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Předmět licence je určen k využití v rámci podnikatelské činnosti nabyvatele. Předmět licence není určen pro soukromé využití mimo podnikatelskou činnost.
Tyto podmínky se vztahují na užívání jakýchkoli aktualizací předmětu licence, které nahradí nebo doplní původní předmět licence, pokud taková aktualizace nebude spojena se samostatnou licencí; v takovém případě mají přednost podmínky samostatné licence.
Licence k předmětu licence je poskytována v rozsahu dle následujících plánů:
Zdarma – registrace 5 šarží vína po dobu užívání licence, která pocházejí z 1 vinařství;
Standard – registrace 10 šarží vína za kalendářní rok s možností dokoupení dalších šarží za poplatek dle čl. IV. této smlouvy, která pocházejí z 1 vinařství;
Premium – registrace neomezeného množství šarží vína za kalendářní rok, která pocházejí z 1 vinařství.
II.
Licence
Poskytovatel za zde definovaných podmínek poskytuje nabyvateli k předmětu licence nevýhradní licenci, územně omezenou na území Evropské unie, a to na dobu sjednanou v čl. 3.1. těchto podmínek (dále jako „licence“).
Účelem poskytnutí licence k předmětu licence je její dočasné udělení ve vztahu k výkonu podnikatelské činnosti nabyvatele.
Licence je poskytnuta k předmětu licence v rozsahu dle uživatelem zvoleného plánu, jenž jsou vyjmenovány v čl. 1.5. těchto podmínek. Rozsah licence se může dle dohody smluvních stran měnit.
Nabyvatel nemá právo udělit třetím osobám podlicenci. Nabyvatel nemá právo postoupit licenci bez souhlasu poskytovatele.
Nabyvatel není povinen licenci využít.
Nabyvatel se zavazuje neužívat předmět licence žádným způsobem, který by jakkoli narušoval práva poskytovatele. Poskytovatel si vyhrazuje veškerá práva, která nebyla v rámci těchto podmínek nabyvateli výslovně udělena.
Poskytovatel prohlašuje, že disponuje veškerými právy vyplývajícími z duševního vlastnictví k poskytnutí výše uvedené licence, včetně všech práv v tomto článku uvedených.
III.
Trvání licence
Poskytovatel poskytuje nabyvateli licenci na dobu určitou, a to na dobu 1 kalendářního roku.
Trvání licence lze po uplynutí doby určité dle čl. 3.1. těchto podmínek prodloužit dohodou smluvních stran, a to vždy o 1 kalendářní rok. V případě prodloužení smlouvy se čl. 4.4., poslední věta čl. 5.1. a čl. 8.2. a. těchto podmínek na každý další kalendářní rok trvání licence nepoužijí.
IV.
Odměna za licenci
Smluvní strany ujednávají, že poskytovatel poskytuje nabyvateli licenci za úplatu.
Nabyvatel se zavazuje zaplatit poskytovateli licenční poplatek za 1 kalendářní rok trvání licence, jehož výše se odvíjí od nabyvatelem zvoleného plánu ve smyslu čl. 1.5. těchto podmínek (dále jako „licenční poplatek“), a to s výjimkou plánu dle čl. 1.5.a. těchto podmínek, pro nějž je licence poskytována zdarma. Výše licenčního poplatku je stanovena následovně:
Plán Standard – licenční poplatek činí 250 Kč bez DPH ročně; příplatek za registraci jedenácté a každé další šarže vína činí 50 Kč bez DPH;
Plán Premium – licenční poplatek činí 3 000 Kč bez DPH ročně.
Nabyvateli nebude licenční poplatek účtován po dobu, po kterou je oprávněn odstoupit od smlouvy ve smyslu čl. 8.2.a. těchto podmínek.
Součástí licenčního poplatku jsou služby poskytovatele spočívající v:
správě databáze,
zajištění technických a bezpečnostních aktualizací,
progresivním vylepšování aplikace,
pronájmu cloudového serveru,
zákaznické podpoře,
back-end validaci dat.
V.
Platební podmínky
Nabyvatel uhradí licenční poplatek na základě faktury vystavené poskytovatelem bankovním převodem na bankovní účet poskytovatele vedený u ČSOB, č. ú. 201116739 / 0300, s variabilním symbolem uvedeným na vystavené faktuře. Faktura bude vystavena po uplynutí doby, v níž je nabyvatel oprávněn od smlouvy odstoupit dle čl. 8.2.a. těchto podmínek.
Splatnost faktury je 30 kalendářních dnů. Fakturu poskytovatel nabyvateli zašle prostřednictvím e-mailové adresy uctarna@adbros.cz.
Zaplacením licenčního poplatku se rozumí připsání celé příslušné částky na bankovní účet poskytovatele.
VI.
Smluvní pokuta
V případě, že se nabyvatel dostane do prodlení se zaplacením licenčního poplatku podle čl. V. těchto podmínek, zaplatí poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení až do úplného zaplacení licenčního poplatku.
VII.
Uchovávání dat po skončení smlouvy
Poskytovatel uchová data nabyvatele po dobu 1 měsíce po skončení licence a následně provede jejich výmaz.
VIII.
Odstoupení od smlouvy, výpověď
Poskytovatel má právo odstoupit od smlouvy zejména v případě, že:
nabyvatel je v prodlení s úhradou některého z poplatků dle čl. V. těchto podmínek delším než 30 dní;
nabyvatel poruší článek 2.4. či 2.6. těchto podmínek.
Nabyvatel má právo odstoupit od smlouvy:
do 30 dnů ode dne účinnosti smlouvy, a to i bez udání důvodů;
v případě, že předmět licence nebude možné řádně užívat z důvodů na straně poskytovatele po dobu delší než 30 dnů a poskytovatel nezjedná nápravu do 10 dnů od doručení písemné výzvy nabyvatele;
V návaznosti na § 2004 OZ může nabyvatel či poskytovatel odstoupit od smlouvy jen s účinky do budoucna.
Po odstoupení od smlouvy poskytovatel do 1 měsíce odstraní data vztahující se k uživatelskému účtu nabyvatele.
IX.
Rozhodné právo
Tyto podmínky i smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními OZ.
X.
Závěrečná ustanovení
Nevymahatelnost či neplatnost kteréhokoliv ustanovení těchto podmínek nemá vliv na vymahatelnost či platnost zbývajících ustanovení těchto podmínek (resp. smlouvy), pokud z povahy nebo obsahu takového ustanovení nevyplývá, že nemůže být odděleno od ostatního obsahu těchto podmínek (resp. smlouvy).
Tyto podmínky mohou být měněny elektronickou podobou, resp. prostřednictvím elektronických prostředků, a to tak, že poskytovatel zpřístupní změněnou podobu podmínek nabyvateli prostřednictvím uživatelského prostředí předmětu licence společně s upozorněním na toto zpřístupnění, přičemž nabyvatel má možnost se změnou podmínek vyjádřit svůj souhlas či nesouhlas. Nevyjádří-li se nabyvatel ve lhůtě 30 kalendářních dnů od odeslání upozornění na zpřístupnění změněné podoby podmínek prostřednictvím uživatelského prostředí předmětu licence poskytovatelem, platí, že se změnou souhlasí.
Tyto podmínky nabývají účinnosti ke dni 1. března 2024.
Zásady zpracování osobních údajů
ve smyslu č. 12-14 nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále také jen „GDPR“)
Společnost Adbros s.r.o., IČO: 27677338, se sídlem Srbská 2741/53, Královo Pole, 612 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, spisová značka C 51283 (dále také jen „Adbros“), Vás tímto informuje jako zákazníka, dodavatele nebo návštěvníka svých webových stránek o tom, jak bude nakládat s Vašimi osobními údaji.
1. Adbros jako správce osobních údajů
Ve vztahu ke zpracování osobních údajů je Adbros v souladu s GDPR a zákonem o zpracování osobních údajů správcem Vašich osobních údajů. Správce určuje prostředky a účely zpracování osobních údajů, rozhoduje tedy i o tom, jak bude probíhat zpracování osobních údajů a za zpracování osobních údajů, které provádí, nese plnou odpovědnost.
Osobním údajem je jakákoliv informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (subjektu údajů); například jméno, příjmení, jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
Osobním údajem zvláštní kategorie je osobní údaj vypovídající o rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, a zpracování genetických údajů, biometrických údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a údajů o zdravotním stavu či o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby.
Subjektem údajů jsou zejména návštěvníci webových stránek www.adbros.cz, příp. další osoby, které společnosti Adbros s.r.o. sdělí své osobní údaje.
Zpracováním osobních údajů je jakákoliv operace nebo soubor operací s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, který je prováděn pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení.
2. Dodržujeme základní zásady zpracování osobních údajů dle GDPR
Pokud nakládáme s osobními údaji, vždy respektujeme základní zásady, tedy:
- Zásadu zákonnosti, korektnosti, transparentnosti
- osobní údaje nezpracováváme jen tak, vždy máme důvod (právní titul) ke zpracování
- způsoby zpracování netajíme, protože věříme, že subjekty údajů mají právo vědět, co se děje s jejich osobními údaji
- naše postupy jsou férové, postupujeme tak, jak bychom si přáli, aby jiní správci nakládali s našimi osobními údaji
- Zásadu omezení účelu
- účely zpracování nekombinujeme, pokud si to subjekt údajů výslovně nepřeje
- Zásadu minimalizace údajů
- zpracováváme jen ty údaje, které nezbytně potřebujeme
- v průběhu zpracování kontrolujeme, jestli nám osobní údaj nechybí nebo naopak nepřebývá
- Zásadu přesnosti
- chceme-li poskytovat kvalitní služby, nepřesné údaje nám nestačí
- snažíme se vždy dbát na to, aby všechny údaje odpovídaly skutečnosti
- Zásadu omezení uložení
- osobní údaje si nenecháváme navždy, ale pouze po dobu nezbytnou
- pokud osobní údaje už nepotřebujeme, smažeme je
- Zásadu integrity a důvěrnosti
- zpracování zabezpečujeme jak organizačně (pečlivě vedeme listinnou dokumentaci a zabezpečujeme svoje prostory), tak technicky (dbáme na odpovídající IT zabezpečení počítačů i sítě)
3. Jaké osobní údaje zpracováváme?
Z naší praxe vyplývá, že zpracováváme zejména tyto osobní údaje:
- identifikační údaje (jméno a příjmení nebo obchodní firma, IČO, DIČ),
- kontaktní údaje (e-mailová adresa, poštovní adresa, telefonní číslo),
- platební nebo bankovní údaje,
- další údaje, které se vztahují k plnění smlouvy nebo jiných povinností.
4. Za jakým účelem Vaše údaje zpracováváme a jaký pro to máme právní titul?
Zpracování Vašich osobních údajů můžeme provádět za účelem uzavření smlouvy a jejího následného plnění. V takovém případě je zpracování osobních údajů subjektu údajů (zákazníka, dodavatele) nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž stranou subjekt údajů je, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů. To představuje právní titul pro zpracování dle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR.
Při uzavírání smlouvy může být poskytnutí osobních údajů smluvním i zákonným požadavkem (s ohledem na daňové a účetní právní předpisy). Poskytnutí osobních údajů v souvislosti s uzavíráním smluvního závazku je tedy nezbytným požadavkem pro založení konkrétního právního vztahu a plnění práv a povinností, které z něj vznikají. Bez poskytnutí osobních údajů pro tyto účely nelze smluvní závazek uzavřít.
Dalším účelem zpracování může být plnění právní povinnosti, která se na Adbros vztahuje. Může se jednat typicky o povinnosti dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. Plnění právní povinnosti je právním titulem pro zpracování osobních údajů dle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR.
V některých případech můžeme rovněž osobní údaje zpracovávat v rámci svého oprávněného zájmu. Tento zájem však nikdy nemá přednost před zájmy a základními právy subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů. Oprávněný zájem je pro nás právním titulem dle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR zejména v situacích, kdy chráníme svůj majetek, své hospodářské zájmy a dobrou pověst, kdybychom potřebovali zahájit a vést soudní či rozhodčí řízení, případně když zajišťujeme bezpečnost webových stránek www.adbros.cz.
Rovněž pokud nás kontaktujete prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách www.adbros.cz, budou Vaše osobní údaje (jméno, příjmení, e-mailová adresa, příp. další osobní údaje uvedené ve zprávě) využívány primárně pro další komunikaci a vyřízení Vašeho požadavku.
5. Jak provádíme operace zpracování osobních údajů?
Zpracování osobních údajů provádíme jak manuálně, tak automaticky. Profilování nebo automatizované rozhodování neprovádíme.
6. Kdo bude mít k Vašim údajům přístup a po jak dlouhou dobu je budeme zpracovávat?
S Vašimi osobními údaji pracují primárně zaměstnanci Adbros. Děláme maximum pro to, abychom Vaše osobní údaje ochránili před zneužitím nebo neoprávněným použitím.
V případě plnění právní povinnosti můžeme Vaše osobní údaje sdílet s orgány veřejné moci. Pokud bychom se domáhali ochrany našich právních zájmů, můžeme Vaše osobní údaje sdílet s právním zástupcem.
V souvislosti se zpracováním osobních údajů v kontaktním formuláři mohou mít ve výjimečných případech k Vašim osobním údajům, které nám tímto způsobem poskytnete, přístup i naši smluvní partneři (zpracovatelé) v třetích zemích (v USA). Přijali jsme však veškerá opatření (SSC a další smluvní závazky), abychom dostáli všech povinností, které z toho pro nás vyplývají. Jinak nemáme v úmyslu předávat osobní údaje mimo EU nebo mezinárodní organizaci.
Osobní údaje ukládáme v souladu se lhůtami stanovenými příslušnými právními předpisy, příp. po dobu, která je nezbytná s ohledem na účel, pro který jsou osobní údaje zpracovávány. Obecně se jedná o 3 roky.
Osobní údaje, které získáme z kontaktního formuláře ukládáme po dobu jednoho měsíce Déle si je můžeme ponechat v případě, že nastane jiný právní titul pro zpracování (např. uzavření smlouvy).
7. Kdy se dozvíte více informací o tom, jak zpracováváme osobní údaje?
Funkci pověřence pro ochranu osobních údajů pro Adbros vykonává společnost PMAdvisory, s.r.o., IČO: 02322021, se sídlem Březinova 746/29, 616 00 Brno, prostřednictvím Mgr. Ivany Šilhánkové, poverenec@pmadvisory.cz, +420 770 606 082, na kterou je možné obrátit se s dotazy.
8. Jaká jsou Vaše práva?
Vezměte prosím na vědomí, že máte možnost uplatnit následující práva:
- Právo na přístup ke svým osobním údajům
- Právo na opravu osobních údajů
- Právo na výmaz (tzv. „právo být zapomenut“)
- Právo na omezení zpracování svých osobních údajů
- Právo vznést kdykoliv námitku proti zpracování svých osobních údajů
- Právo na přenositelnost údajů
Na základě Vaší žádosti Vám sdělíme, zda zpracováváme Vaše osobní údaje, případně další informace, které po nás budete požadovat. Můžete žádat o sdělení toho, jaké údaje a jakým způsobem zpracováváme, z jakého zdroje pocházejí atp. V GDPR je toto právo zakotveno v čl. 15, kde naleznete také kompletní výčet informací, které můžete ve své žádosti o přístup požadovat.
Osobní údaje, které zpracováváme, by vždy měly být správné a odpovídat skutečnosti. Pokud zjistíte, že osobní údaje, které o Vás zpracováváme, jsou nesprávné, můžete nás požádat, abychom je (v rámci našich technických možností) opravili. Toto právo vychází z čl. 16 GDPR.
Můžete nás rovněž požádat, abychom Vaše osobní údaje, které již nepotřebujeme, vymazali. Můžeme Vám však vyhovět jedině v případě, že již osobní údaje skutečně nemusíme zpracovávat. Osobní údaje tak nemůžeme vymazat např. v případě, že běží zákonem stanovená archivační lhůta některých dokumentů apod. To Vám však samozřejmě v reakci na Vaši žádost vysvětlíme. V GDPR naleznete toto právo pod čl. 17.
Na základě Vaší žádosti omezíme zpracování osobních údajů, ohledně kterého nastal problém či určitý spor – např. zda jsou osobní údaje přesné, zda není zpracování protiprávní apod. Toto právo je ukotveno v čl. 18 GDPR.
Námitku můžete vznést v případě, že nesouhlasíte se zpracováním Vašich osobních údajů s ohledem na náš oprávněný zájem. Našim úkolem pak bude oprávněný zájem prokázat. Pokud se nám to nepodaří, zpracování osobních údajů ukončíme.
Pokud Vaše osobní údaje zpracováváme v elektronické podobě, můžete nás požádat o jejich přenesení k jinému správci. Pokud to bude v konkrétním případě možné, Vaše osobní údaje na základě Vaší žádosti přeneseme.
Pokud se rozhodnete některá z výše uvedených práv využít, obraťte se prosím na našeho pověřence pro ochranu osobních údajů na e-mailové adrese poverenec@pmadvisory.cz, nebo telefonním čísle +420 770 606 082. Informace o zpracování osobních údajů můžeme poskytnout pouze té osobě, které se osobní údaje týkají; můžeme tedy nejdřív ověřit, zdali o výkon práv žádá osoba, které se námi zpracovávané osobní údaje týkají. Žádost subjektu údajů vyřídíme bezplatně, a to do třiceti dnů. Pokud by byla žádost složitá, můžeme lhůtu prodloužit o šedesát dní. Budou-li žádosti opakované nebo nepřiměřené, lze požadovat uhrazení poplatku. O tom ale vždy subjekt údajů informujeme předem. Na dodržování práv a povinností vyplývajících z GDPR a zákona o zpracování osobních údajů dohlíží Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, IČO: 70837627. Na Úřad se můžete obrátit se stížností prostřednictvím emailu posta@uoou.cz nebo datovou zprávou do datové schránky: qkbaa2n. Více o dozorové činnosti Úřadu se dozvíte zejména na webových stránkách Úřadu www.uoou.cz.
9. Budeme zásady měnit?
Tyto Zásady můžeme případně změnit, pokud se změní naše účely nebo prostředky zpracování osobních údajů. Aktuální znění Zásad bude vždy k dispozici na webových stránkách www.adbros.cz.
Máte již účet? Přihlaste se